Miért lopnak el annyi autót Magyarországon?
Magyarországon 2013-ban közel 7000 autót loptak el.
2014-ben ez a szám tovább emelkedett.
A teljes, magyarországi autóállomány 93 százaléka egyáltalán nem, vagy nem megfelelően védett lopás ellen.
Ebbe a 93 százalékba tartoznak azok az autók is, amelyekben csak gyári védelem van.
Aki csak a gyári védelemre bízza autója biztonságát, az veszélyes és költséges illúziót dédelget.
Ezeket a lopás ellen védtelen autókat, a gyakorlott autótolvajok átlagosan 3-5 perc alatt lopják el
bővebben: autólopási statisztikák részletei…
Az autólopások jellemzői egyértelműen rámutatnak: a szakszerűen és erősen védett autókat (7 %) nem lopják.
Figyelem!
BMW és MERCEDES tulajdonosok autóját körülbelül két és félszer nagyobb
valószínűséggel lopják el, mint a SUZUKI vagy OPEL tulajdonosokét.
Bővebben: autólopási valószínűség márkák szerint…
Miután a tolvajok kiszemeltek egy gyengén védett autót, alapvetően két lopási módszer közül választanak. Részletesen a lopási módszerekről…
Milyen tényezők növelik az autója ellopását?
Autólopás rizikófaktorai
- Budapesti parkolás (az autók 91 százalékát Budapesten lopják el)
- Semmilyen védelemmel nincs felszerelve az autója (a legnagyobb veszély)
- Gyári védelem hamis illúziója (az autótolvajok számára közismert, gyenge védelem)
- KEYLESS GO rendszer (kulcs nélküli) hatalmas biztonsági hibát rejt. Részletek…
- Biztonságtechnikai szempontoknak nem megfelelő autóriasztó vagy járművédelmi rendszer
- Biztonságtechnikai szempontoknak nem megfelelő szakértelemmel beszerelt védelem
- Motorblokkolási pontok hozzáférhetősége (nem vezérelten lezárható motorháztető)
- Nem végponti motorblokkolások (a blokkolt áramkör külső megtáplálása lehetséges)
- Csillagpontos motorblokkolások (nem lokális motorblokkolások)
- Motorblokkolást végző elektronika hozzáférhetősége (nem vezérelten lezárható motorháztető)
- Kijátszható tulajdonos beazonosítás (pl. minden rádiófrekvenciát használó eszköz)
- Ellopható tulajdonos beazonosító eszköz (bármilyen fizikai azonosító eszköz)
- GSM vétel zavarása elleni védelem hiánya
- GPS műholdvétel zavarás érzékelésének hiánya
- Ultrahangos utastér mozgásérzékelő hiánya
- Emelésérzékelő hiánya
- Védelmi elektronika saját áramforrásának hiánya
- Belső akkumulátoros sziréna hiánya (ha az autó gyári akkumulátora nem a motortérben van)